090928 RÖMPPÄVIIKKO

----------Römppäviikko----------
090925-090927


Fredag
Det började med att vi kom till Pajala vid två tiden. Jag lämnade bilen i Pajala så hoppade jag och Janne in i hans bil och gled iväg till Pattes farfar och sen därifrån till Parkajoki där vi la igång saunan.
sen åkte vi en bit till och for och fiskade. Ja de var ju inte så mycket fiskelycka måste jag säga men whiskeyn gick ner bra :D Iallafall när krille om dit och Jag,Janne och Patte hade fiska klart så satte vi oss vi elden och tog de jävla lugnt. Vid åtta tiden så åkte vi till bastun där och grillade första suovas i tacobröd, Janne hade med hela köket i väskan han hade planera detta skit bra och gott som fan blev de.
Efter maten så gick vi in i saunan och drog pille :) alltså öl...
Helt plötsligt så hörde vi något ut ifrån och vi jag sa "är det en hund?" Grabbarna sa "nej fan" men jag öppnade dörren och visslade och då sprang det in en gråhund :) Patte gav den en Hiiloos makkara, den åt den och stack i väg,"vilken cool hund" citat: Patrik
Ja vi belv ju ganska på dragen där så vid ett tiden åkte vi tillbaka in i Pajala då Patte körde som ej hade druckit något.

La vi oss?
Nej för fan då upp till Janne och sprättade öl.
Jag och Janne höll igång till klockan sju på Lördag morgon då vi beslutade att de får räcka för idag eller egentligen inte men på något vis så blev de så iallafall

Denna bild är tagen Lördag 06.30

Någon hadde klöst mig, kuka vittu?

Lördag
Jag vaknade halv ett av att Janne skrek "Helvetti systemi menne kinni kohta" så vi drog en cider var och var som uusia miehiä och drog till systemet där vi köpte maheasti med trikka.

Hur ska man kunna skriva om lördagen när man minns så lite?
Jag ska försöka iallafall....
Festen drog som igång på riktigt vid 18 tiden, vi satt hos Janne. Det var Jag, Janne, Patte, Krille, Jani, Sen kom K-E men några tjejer och en kille vid namn Kalle, Kalle hade koll på läget hela kvällen, ja man kan säga att han höll ögat på tjejerna :D

Krille

Jag då..

Janne

Patte

Här är grabben som höll koll på läget :)

Ja och till krogen vi gick. Det var som folk där denna kväll :)
De var så jäkla mycket folk så man fick vänta med sin beställning hur länge som helst och när jag ändå skriver om de så måste jag berätta om den nya skit krogen i Pajala som heter Jernverket, har ni hört på nå så jävla dumt namn? Ja iallafall en krog i alkisbyn Pajala och ölen tog slut så snart gick alla runt med en cider i handen, fan de såg ut som café Opera... Hade detta varit Rix FM så hade jag dissa Jernverket.

Efter åt så var vi på någon efterfest till Monica i byn och där gick de vilt till kanske jag säga. Men vad som hände där de talar jag inte om på en bloggsite på nätet :)

När vi skulle avsluta denna kväll efter att vi supit i 30 timmar under denna helg så träffade vi på nå lustiga typer från Piteå som var på väg till Korpis men som ej hade nå taxi att ta sig med. Vi ringde men de gick ej så bra, dom frågade även snuten om skjuts men som väntat blev de ett nej, vad som blev av med dom vette fan...

På Söndag kväll kom man hem iallafall. De var en skit rolig helg :) Vi hade ju hur kul som helst...
Man träffade massa folk som man ej sett och säkert fler men de minns jag inte i såfall.


Jan-Stefan


Jag och Jani

Vi tog några Kilkenny oxå :D

----------Idag Måndag----------
Ja idag har man fått vakna vid 6 tiden på morgonen och farit iväg till jobbet i stadsön.
Har varit nå jävla sliten på jobbet, vilken jävla bakis man fått...en se ole rapeata:D
Men nu är man iallafall ledig till Torsdag så man får vila upp sig. Och nu ska jag ladda inför hockey matchen mellan vårat hemma lag som vi kallar för Luleå Hockey dom möter Linköping...Kl 18.55 PPV skulle jag tro att den är i, hur som haver så har jag alla kanaler som de sänds hockey på DOM VIKATIGA matcherna så att säga.


Så här började de engång Heippa


Kommentarer
Postat av: Janne

När man läser om helgen så känns det skönt att du varit fyllare än jag:D allt är ju sant men i vilken ordning de hänt verkar vara lite oklart men skit samma. hauskaa oli, kippis...

2009-09-28 @ 18:23:32
Postat av: Teemu

du vet en mie mutta pojat ;D Ja vilken ordning de vette fan...ja hyvä tulli

2009-09-28 @ 18:35:05
Postat av: Martina

De låter som att du haft en trevlig helg, känns f.ö. mer bekant att se dig bland öl, jämfört me att se dig i tajta trikåer springandes uppför berg.

2009-09-28 @ 22:26:47
Postat av: Teemu

Ja du vet man kan ju inte vara seriös hela tiden :D Fan vad kul vi hade

2009-09-28 @ 22:37:10
URL: http://irwingoodman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0