090902 Kun on pohjalla näin suunta ainoa on ylöspäin

God Morgon,

Sitter här i min lägenhet i min ensamhet och lyssnar på Popeda - Kakskytä Centtiä.
Har nyss för min bror till stads där han ahr börja sin praktik tre gånger i veckan.

Igår var det en väldigt händelserik dag.
Först jobbade jag från 7.30 till 12.00, då märkte jag även att min flexsaldo var nollad från radiomasten men striden är tagen men de är en anna femma.
Efter jobbet åkta jag till Kyrkbyn där jag hämtade en volvo 740 med släp, en jävla häftig bil och köra :) fick även ta upp mina kunskaper med att backa med släp vilket jag kan säga inte är stora men som är mycket större idag.

Efter Kyrkbyn så åkte jag till Boden och käkade och lastade på min brors grejer på släpet och så åkte stereon på och volvon gick mot Luleå :D

När vi kom till Luleå så bar vi upp alla grejer till lägenheten till hans rum. Och men det samma så bärde vi ner Antons grejer till släpet, en flytta in och en annan ut.
Innan vi började köra Antons grejer så körde jag en Malm säng till Hertsön som Ann-sofie och Tommy köpte av min bror för två lakan.
Jag fick även fika :) Ann-sofie hade köpt fika för en nobelfest :D och gott var det med kladdkaka och grädde.
Sen körde vi alla Antons prylar till hans nya lägenhet på Edeforsg.
Vi fick köra två vändor men de var inte ens en KM mellan min och Antons lägenhet. Dom som åkte LLT bussen fick se två svettiga grabbar bära grejer från släpet upp till lägenheten i bar överkropp ;)

När alla grejer var körda så åkte vi till Suomisoffa och köpte en säng till min bror. Det var den snabbaste sängaffären jag varit med om :) Men killar är inte så jävla kompliserade, är den skön och ligga i och den finns i lagret så är det bara att köra på.
Vi gick in på lagret och hämtade sängen. Där kom det emot en kille som jag kollade mycket på, han var så jävla lik Robban som jag har jobbat med på DFA men jag vet ej om det var han, han var då lik som fan jag har ej sett han på länge så jag vet inte. han hade fullt upp med att snacka med nå små tjejer där bak i lagret så det måste vart han :D
Men iallafall vi slängde upp sängen på släpet och brände iväg med Volvon till Örnäset och bar upp det.


Efter det så åkte vi till Ann-sofie och kollade hur det gick med Malmsäng bygget.
Dom hade fått ihop det ganska bra.
Sen åkte vi vidare till Återvinningsstationen på kronan med deras gamla madreasser som luktade foxan :) dom fick flyga och fara.
Efter att vi var klara på Kronan så åkte vi till Orrgränd på Hertsön och köpte ett Gustav skrivbord och datastol via en annons på blocket till min bror, betalde med dom två lakanen som Ann-sofie hade köpt sängen för...

Nu var klockan redan efter 19 så vi åkte och tankade Stefan volvo som vi hade låna från Kyrkbyn och var och handlade på Willys och sen åkte vi tillbaka till Kyrkbyn och lämnade igen bilen i samma skick hoppas jag :) Och så hoppade vi in i min BMW och brände genom stadsön och mot Örnäset. Det blev en lite senare middag igår, den blev klar vid 22 tiden :)

Och nu...
ser det förjävligt ut här inne och Pate Mustajärvis musik hörs i högtalarna.

"Hei tarjoilija tuokaa mulle kolpakko
yhtä kylmä niinkuin aina ennenkin
Mullon kova jano taas ja paksu lompakko
En turhaan tullut oo Ukkometsoon"

Nu blir det kaffe och sen börja röja lite grann...

Heippa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0