091025 Söndag men utan vila

Idag känndes klockan väldigt lite när man vaknade för jag trodde att mobilen var lika smart som datorn att den fattade när vintertid börjar, men icke så jag vaknade kl åtta istället för nio.

Nu sitter jag har och dricker kaffe och läser dagens nyheter på nätet. Har nyss klippt mig. Det blir ju inte som hos frissan men man sparar pengar på det och dåligt blir det faktiskt inte. Man måste ju passa på att spara pengar nu när vi blir av med helgtillägget, eller får vi någon kompensation, vad säger ni kommunalare? Hur som haver blir det inga 1800 kr per månad som vi förlorar som jobbar heltid.

Nu har jag snart varit 4 månader utan snus eller man har väl tagit i fyllan någon gång men de räcknas inte :)
Men jag har inte slutat för jag gjorde det när jag hade varit ihop med Elin i ett år och var utan i ett och ett half år men sen började jag igen. Jag säger som missbrukarna; idag ska jag inte snusa så har det gått en dag till utan snus. Men jag känner inget sug efter snus alls men de är kanske för att jag är ganska fokuserad på att hålla uppe den lilla kondisen man har, dock inte i fyllan hehe :-)

Haha var roligt min läkare eller våran läkare i vårat postnummer område har varit på debatt ang massvaccination. Själv tycker jag att de har gått för långt de här med svininflusensan. Finns den vanliga influensan kvar nåmer? Eller är allt svin eller nöffnöffsjukan när man får lite feber och har ont i halsen. Dessutom vad vet vill vad folk får i sig som alla står och köar för? Visst tycker jag att det är bra att man får vaccin och sla ju själv ta det pga att jag jobbar i prio 1 gruppen men jag tar det inte för min egen del utan för att mina kunder ska känna sig en trygghet om det nu hjälper de här vaccinet, vem vet?
Hur kan folk vara så ivriga att dom går och köar fast dom inte ligger i prio 1? då kan man inte vara speciellt brydd om andra eller vad handlar de om? Som tur så slipper man köa där och får dra till kommun hälsan och få ett stick sen ut :)

Nu ska jag sluta klaga för idag

Heippa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0