091024 I natt så händer det

I natt så vrider vi tillbaka klockan en timme och går över till Vintertid
Så med andra ord så får jag börja en timme senare imorgon eller jag börjar samma tid kl 14.15 men det blir en timme mer om jag inte sover en timme mer, men om jag sover till nio och vrider tillbala klockan då? Då blir det en timme mer va? Hur ska man göra hehe :D Man kanske måste göra de ikväll annars kanske man glömmer och kommer till jobbet förtidigt men bättre de än som vid sommartid försent :P

Delade turer vem vill jobba det? Till veckan har jag delad tur på både måndag och torsdag tror du jag vill jobba de? Nej helst inte för jag vill helst bara köra till jobbet sen hem, man har ändå 16km till jobbet, det kanske inte låter så mycket men kör man flera gånger så blir det mkt. Sen den där rasten under delade turen man kan ju inte göra så mycket för man går bara och väntar att man ska fara till jobbet igen, Så Nej tack till delade turer för min del!

Svininfluensan och karensdag ja vad ska man tycka om det? Läste idag i kommunalarbetaren tidningen om en som skrev om den nya influensan och karensdagar. Alliansen vill ju ha två karensdagar när man blir sjuk alltså att man ej får nå betalt för dag 1 och 2, idag har vi bara dag 1 och det är nog. Dom råder dom som blir sjuka att stanna hemma för säkerhetsskull så att man ej smittar med svininfluensan eller att man inte har den. Jag menar vem i helvete har råd idag och stanna hemma så länge? Många ensamstående med barn får precis ihop det varje månad hur blir det för dom med två karensdagar? Nej ett alliansvaccin mot våran nuvarande regering är vad som behövs.

Det är sånna här människor som förstår vårat system och det gäller med allt även med sjukskrivningarna.

Och privat hemtjänst de är bara skit och fuffens. Som i artikeln dom försöker muta gamlingarna. Men jag håller då mig till kommunen i alla lägen där har vi det säkert och där har vi kompetens och där får vi jobba och har anställnings trygghet, klart vi är överbelastade med jobb och de skulle behövas mer personal men vi kan och gör vårat bästa och det fungerar. Alla måste vara med i facket för tillsammans blir vi starkare och tillsammans kan vi vara med och påverka.

En sista sak som jag måste klaga på är helgtillägget som vi blir av med. Dom sa att det är för att jämna till dom orättvisa arbetstiderna. Kan någon hjälpa mig att förstå vad dom menar med det? Jag som var säker på att det var Luleå Kommun som ville spara 21 miljoner på det. Tänk vi undersköterskor får 1000 kr minder i månaden vi som redan jobbar och sliter för den dåliga lönen, vi som behöver mer personal, oss som ingen pratar om men oss som ingen skulle klara utan, det är så bra sagt av läkaren som säger att utan undersköterskan stannar vården

De får bli min sista rad

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0