091020 It´s Tuesday again

Ja då var vi här igen då. Det är tisdag igen och man sitter hemma nu efter jobbet som slutade kl 11.30 så men andra ord var det en väldigt kort dag. Dom ringde från vikariesamordning och frågade om jag ville jobba kväll också men jag tänkte faktiskt idag vara ledig för att jag är ledig hela dagen imorgon oxå, det händer ej så ofta att man får vara ledig en och en halv dag.

Igår var jag och tränade på gym för första gången sen jag jobbade på älvbacka sjukhem på vårdcentralen i Pajala för dom som ej vet var det ligger. Det måste ha varit 2004 så men andra ord var det ca 5 år sedan jag tränade på gym så man kan ju gissa vilken jävla träningsvärk man har i armarna men i love it ;) då vet man att man ej har slöa på gymmet. Benen har jag inge värk alls i fast jag köra många reps benpress med 180kg men då har man ju också träba benen sen maj när man har sprungit.

Angående träning så väntar jag på snön som kommer hit för att stanna vill ej ha någon tursitsnö som vi hade igår i Gammelstan. Jag vill börja åka skidor :)


Imorse när jag for till jobbet så var det rätt halt på vägen och bilen var helt isig måste logga in och kolla vad motorvärmaren är inställd på. Och på jobbet när jag och Elly jobbade så spann vi ganska hårt med Nissan bilen eller grå blixten som jag brukar kalla den. Den bilen känns som en gammal gunga :D Men den har kameror längst bak till värsta grejer :D


Det ska bli jävligt roligt till Halloween om Janne kommer ner till Luleå för då blir det Party :D Då ska vi smaka på röllis taikajuoma :-)
Det blir väl sista festen för i år om man inte dra förbi Levin tunturi innan årsskiftet, vad vet man?

Läste idag i NSD att banverket hade stora planer på G.
Jag skulle personligen tycka att de vore jävla häftigt...Läs
Sen såg jag i tidningen den långa kön som det var till h1n1 vaccinet.
Dom kanske hade sett min bild och blev livrädda haha

jag menar varför måste alla gå samtidigt? Någon hade till och med ropa i kön åt en man att han ej får gå före utan måste ställa sig längst bak. Då sa mannen att han var ssk och var den som skulle ge vaccinet :) Hur hade de sett ut om han hade ställt sig där haha :)

Som tur är vi på kommunen prioriterade och får gå på hälsan utan nå långa köer och ta sprutan. Hade jag ej fått de så hade jag ej gått. Jag hade aldrig tagit denna spruta för mig själv men jag måste tänka på andra eftersom jag har det jobb jag har och är i 20 olika hem varje dag.

Nu är det nog

Moi

Kommentarer
Postat av: Sevän Uuno

Sista festen för 2009 1:a november:) ha ha:) ha ha ha ha ha:) försöker du vara rolig:)? eller har du fått grissjukan? Det är ju då det börjar:) levi öppnar vinter säsongen..

2009-10-20 @ 15:13:18
Postat av: Teemu

Jo men jag bor 40 mil från levi...mutta kyllä mie olen aina matkassa juomassa vähän taikajuoma...älä muuta lule :)

2009-10-20 @ 15:40:21
URL: http://irwingoodman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0