091113 Fredag den 13e

Har kommit hem från jobbet för en halvtimme sedan.
Slutade egentligen jobbet 11.30 vilket var mycket ovanligt på en Fredag men så blev det ej denna gång heller för jag fick åka till SuS och där drog det verkligen ut på tiden. Där vi träffade 7 olika ssk och en doktor. Blev att sitta där i 4 timmar innan vi fick åka hem.
I helg bilr det att jobba istället för ledighet då jag bytte helg med en arbetskompis då jag får vara ledig lucia helgen istället.

Otur idag? Nej inte än iallafall.
Är det nå skräckfilm ikväll?

Nu blir det tacos och sen kanske jag ska ta och bala lite vetelängd om jag orkar de de får vi se :)

Imorgon börjar man jobba först 16.30 så man hinner gott och väl vara och träna på gymmet innan.

Idag fick jag som alla anställda i kommunen ett mail.
100101 kommer arbetsgivaren att ta bort vårat helg tillägg. För er som jobbar privat och inte fattar det så är det ett extra tillägg som vi har på 20 kr extra i timmen under helgen. Vi har alltså kvar vårat ob på 45.50/timme under helgen.
Det var en omröstning vilka som ville ha istället 250 kr istället för helgtillägget som vi som går heltid får ca 1000 kr per månad. Många kan ju tycka att varför vi ej ville ha det istället för något men jag ser det som lönedumpning från kommunen sida.
Så idag stod det i mailet att vi ska få en ökning alltså ett nytt lokalt avtal på 30% på våra helgtillägg på månadslönen. Vilket blir det samma som 250kr om man jobbar varannan helg, kanske inte många som har lagt märkte till det eftersom de förklaras på ett annat sätt men så är det.
Det är bara till oss som är tillsvidare anställda, hur blir det med vikarierna? Och dom som blir ny anställda?
Den frågan kom upp redan från början istället innan helgtillägget infördes. Att man skulle få de på månadslönen.
Vilket jävla skit alltså, de går bara neråt för oss som har ett tungt och lågavlönat arbete. Arbetsgivaren lovade 1,5 timmar mindre arbetstid per vecka men med full betalt.
nej det är dax att börja jobba inom facket...
Den som hoppar av facket som har ett jobb får ett kok stryk av mig :D

Heippa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0