090625 Idag

Idag har det som hänt en hel del på min lediga dag :) och det är väldigt bra med andra ord.

For med anso till Mosterlandet :) och skulle inte handla lite blommor så åkte vi förbi på midgårdsvägen där det hade utbrutit en brand i Maxhuset. Där bla expert och flugger färg finns. Det hade börjat brinna i den bakredelan av byggnaden där en bilverkstad har lokal. Det var mycket svart rök i himmlen pga av allt gummi och en massa kemikalier hade brunnit upp.
Jag körde förbi där nu ikväll när jag kom från Boden vid 21 tiden och de såg förjäkligt ut. Allt var nerbrännt. Det var bara flugger färg som stod kvar.

Tidnings urklipp från NSD

Sen har vi varit och ätit på Max men inte på midgårdsvägen kan jag lova.
Anso, jag, Tommy och Magnus var där och åt, och jag blev bjuden på ett chillimål som var riktigt gott :)

Sen har jag, anso och Magnus varit på Aronsbadet och de  här är den stora händelsen idag.

Aronsbadet
Vi får dit för att Magnus skulle bada och jag som aldrig varit där i hela mitt liv tänkte "ja jag bor ju 100 meter från stället och har aldrig varit där, så visst kan jag följa med".
Men det gick ju som det gick :) Vi kom dit och mötes av en massa kvinnor som var väldigt lättklädda. Fanns mycket ballaballa att titta på för dom som gillar det, och vem fan gör inte de?
Vi la iaf ut filten och jag tänkte "oj gud så härligt och sitta här i solen" Men eftersom min kompis har börja bli lite dement så fick vi typ sitta i 2 sekunder innan vi var tvungna att dra för hon hade glömt att hon skulle klippa sig.
Vi var på Aronsbadet säkert i en kvart, skulle man skriva en bok om de så skulle den inte bli så särsligt tjock :)


Bilden tagen från Luleå kommuns hemsida

Öppettider 8 juni - 30 augusti 2009

 
Måndag - söndag 10.00 - 18.00


Vid 19 tiden drog jag till Biltema och inhandlade en pakethållare och väskor som man kan hänga på den. Som jag ska ha inför resan som startar mot Pajala om en vecka. Det ska bli riktigt roligt och utmanande :)
Sen åkte jag till Boden och drack kaffe och pratade med Krister och Titan :D

Nu sitter jag hemma och skriver i min blogg och efter detta så ska jag fortsätta se klart säsong ett av Two and a half men sen ska jag sova och imorgon är det jobb som gäller. Jobbar dom sista dagarna nu i helg innan semestern börjar :)

Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Du vet att jag HATAR nicket ANSO va????;)Från det ena till det andra så japp besöket på arons gick i rekordfart.Kan lova att jag aldrig vart en sån kort stund där någonsin.Nåja sonen hann ju bada ialf:DJoru 2½men är tok bra serie.Älskar den humorn verkligen.Nu har man kommit hem från Piteå,hr bränt mej som fan kan jag lova,de är i pite solen är BIG TIME=)Åter dit imorgon igen från morgonen och framåt/AnnsoFIE

2009-06-26 @ 22:11:10
URL: http://www.vanillapuman.com
Postat av: Teemu

vad är de för fel på anso? de är så jobbgt att skriva annsofie :) Säkert skönt med semester dessa dagar. Vi har haft 32 grader varmt på jobbet ute alltså :) lite väl varmt för mig kan jag tycka...

2009-06-28 @ 00:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0