090723 Mammoth

Idag vaknade jag kl 04.00...
Har bara sovit fyra timmar i natt, vaknade helt plötsligt för att jag fick en sån där pyskokänsla i kroppen igen. Det är en känsla som jag har haft några gånger i livet. Sist jag hade den dog en kvinna på jobbet. Denna gång vete fan... hoppas de bara är en psykkänsla :)

Såg nyss årets bästa film hittills...
Det är en Lucas Moodyssom film som heter Mammoth, inte mycket som kan slå den.

Mammut tar avstamp i en lyxvåning i New York, hemma hos det unga paret Ellen och Leo och deras åttaåriga dotter Jackie. Leo är skapare av en framgångsrik spelsajt på nätet och har ramlat in i en värld av pengar och stora beslut. Ellen arbetar som kirurg och jobbar med att rädda liv. Båda föräldrarna är uppslukade av sina arbeten, och dottern Jackie umgås mest med familjens filippinska barnflicka Gloria, något som får Ellen att börja tvivla på sina livsval. När Leo åker på en affärsresa till Thailand påbörjas ett förlopp som får dramatiska följder för alla inblandade.

Källa: http://www.sfi.se/sv/svensk-film/Filmdatabasen/?ItemId=64354&type=MOVIE

Det är en otroligt rörande film...om man inte har fel på nervbanorna dvs :D
Tänker ej berätta något... om du inte sett den så gör de!

Kommentarer
Postat av: AnnSofie

MrI hadde larmat vid 04.00 tiden

2009-07-24 @ 08:24:53
URL: http://www.vanillapuman.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0