090722 Jobbet

Idag är sista lediga dagen innan jobbet börjar imorgon.
Sist jag var och jobbade var den 29/6 men jag är inte som alla andra att jag tycker att de är jobbigt att gå tillbaka efter somestern, tvärtom.
Visst har det varit skönt att ha semester men det ska bli riktigt skönt att få jobba ett tag...

Något som är mindre roligt är att man blir övertalig igen till September. Jag blir galen på fackets regler. Visst är jag en som stödjer facket och tar kampen men när man blivit anställd på ett ställe så ska man få stanna kvar där oxå och inte att dom som är inkonv. ska få för tur på min tjänst, som jag har sökt till det stället, som min chef har handplockat. Jag tycker att då kan dom vara övertaliga i kommunen och vänta tills dom får en fast placering. Det finns inget som säger att bara för att du har en fast eller TV anställning, att du får jobba på de stället nej nej man får hör att man är anställd på socialförvaltningen och inget annat. Blir så jävla sur på sånt skit...
Ja de här kan jag skriva en bok om :) Men jag hoppas att jag får börja jobba på något bra ställe...

Luleåkalaset börjar 30 Juli på en torsdag...
Jag jobbar:
Tordag 7.30 - 14
Fredag 7.30 - 15
Lördag 7.00 - 12
Söndag Ledig
Måndag Ledig


Så det blir med andra ord för mig att gå ut bara på lördag men de gör inget för mig, man sparar ju pengar ;D
På måndag den 3e Augusti så åker jag och Fialotta till Ikea för att handla lite prylar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0