090721 Tisdag mot Onsdag

Idag har jag sovit ganska länge...
Fick panik när jag vaknade och såg att klockan var över tolv.
Pratade i mobilen och sen drog jag på en runda vid skurholmen och Örnäset, rudan blev på 5km.


Såg den nya Wallander filmen nyss

En MC-förare hittas mördad och polisen finner spår som leder till traktens MC-klubb. Klubben anlitar våghalsiga MC-kurier för att smuggla narkotika över Öresundsbron. När allt pekar på att offret var en av dessa kurirer förstår Wallander att det finns krafter utanför MC-klubben som har planer på att ta över narkotikamarknaden i regionen. Info är tagen från discshop. se! Över 18.000 titlar i lager. Beställ före 16.00. Leverans nästa dag. Det är först när Wallanders kollega, Isabell blir brutalt överfallen i sitt hem som han förstår hur långt dom är villiga att gå för att uppnå sina mål.

Jag tycker att filmen var så där. Den gick ju att se iallafall.
Men jag tyckte att den förra "skulden" var bättre...
Men den här var absolut värd att se, man fick även skratta lite ;)

Thick as Thieves The Code

En inbrottjuv Ripley (Morgan Freeman) planerar en sista stöt för att kunna betala av sin skuld till den ryska maffian för att därefter dra sig tillbaka. Trots att han är en veteran kräver just denna plan, att stjäla två berömda Fabergé-ägg från ett inbrottssäkert kassavalv, två personer och han rekryterar därför en yngre tjuv (Antornio banderas) för jobbet.

Jag tyckte datt denna film var otroligt bra. Har alltid gillat Morgan Freeman och i en kombination av Antonio Banderas blev det mycket bra.
Såna här filmer är alltid roliga att titta på.
Om man ska jämnföra denna film med någon så måste jag säga att den är väldigt lik score med Edvard Norton och Robert de Niro men även Marlon Brando är med i den filmen.
Visst hade den brister...men filmen var aldrig tråkig. Och som hände i slutet kunde man förut se men de var så jävla bra :) Se denna film säger jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0