090715 Natt

Har svårt för att sova så jag tänkte att jag bloggar istället.

Har ikväll sett en film som heter Angels and Demons med Tom Hanks i huvudrollen. Filmen är efter en roman av Dan Brown. Den har ju gått på bio för länge sedan i Sverige, om jag inte minns fel så gick den samtidigt som i USA.
Men iallafall de är den bästa filmen jag har sett i år.

Den som inte har sett den här filmen tycker jag absolut ska se den.
Denna film var över 120 min men de var aldrig så att man tyckte att den
blev lång tråkig, tvärtom de var högt tempo hela filmen igenom.

I kort handlar filmen om:
Robert Langdon, professor i religiös symbolik, upptäcker bevis på att det legendariska hemliga sällskapet Illuminati fortfarande är vid liv och på gång att ännu en gång hota sin urgamla mytomspunna fiende, den katolska kyrkan. Illuminati har lyckats stjäla en mycket kraftig bomb skapad med en ny teknik och meddelar att den skall placeras någonstans inom Vatikanstaten. Jakten på bomben blir en hård kamp mot klockan... och snart måste Langdon riskera mer än han någonsin...

Jag tänkte att man skulle ta och se Da vinci koden igen, det var så länge sen sist.
Det är ju oxå en riktigt bra film, för den som inte vet de så är Änglar och Demoner uppföljare till Da vinci koden.

Den 15 September släpps boken på engelska som ska vara uppföljare till Angels and Demons. Den boken kommer att heta The lost Symbol. Det finns ännu inget datum när den kommer att släppas på svenska men man måste absolut hålla ögonen öppna. Det sägs att den redan har börja spelas in på film innan ens boken har släppts men jag vet ej om de är sant. Kort och gott Tom Hanks är en otrolig skådis och Dan Brown är en otrolig författare. Men man får ej glömma att Ron Howard är en otroligt bra regissör som har skapat dessa två filmer och som har den tredje påväg, när den nu kommer?

Kommentarer
Postat av: Micke

tack teemu för recensionen, verkar vara en se värd film.

2009-07-15 @ 12:52:20
Postat av: AnnSofie

Den är otroligt bra=)

2009-07-15 @ 13:46:20
URL: http://www.vanillapuman.com
Postat av: teemu

ja jävligt :D

Bästa filmen jag sett i år...

Kan fan se den igen...kollade precis klart da vinci koden men angels and demons är bättre

2009-07-15 @ 14:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0