090714 Bild,Ljud och Text

Här är en bild från marknaden i Pajala

Jag sitter i mitten

Här lägger jag upp lyricsen som jag skrivit för dig som önskade de :)

Den stora dagen

En gammal kvinna går omkring och pyntar i sitt hus
Idag är det hennes stora dag.
Hon har köpt kaffebröd och tårta som smyckats med små kol bitar
och en 75a av bästa slag.
Och när hon lägger på en duk, den skitigaste hon har,
så ringer det på hennes telefon.
Hon blir glad och lyfter luren och hör rösten på en karl,
hennes allra alkoholiserade son.

Jaså, säger Du det, Du kan inte komma upp,
Du tog fel på vilken flaska det var.
Nej, det gör ingenting, om det är något, bara ring,
för jag kokar ju varje dag.

Hon tar fram finservicen, den med små fimpar på,
ett glas har visst en gång gått i kras.
Men hon tänker att det gör nog ingenting,
vi blir så få på mitt årliga kalas.
Och när spriten kokar upp så ringer det på telefon,
och hon glömmer allt och springer därifrån,
och på ett ögonblick hon mister något av sin illusion
när hon hör sin äckligaste son.

Jaså, säger Du det...

Flera timmar drar förbi och dagen blir till kväll,
en trött gammal kvinna slocknar in.
Hon har druckit där hela dagen och väntat sina barn
vid sin brända gardin.
Hennes kaffebröd finns var och tårtan där den står,
den visar hur barn kan överge.
Och när dottern ringer finns det inget mer att förstå,
då har kolet renat klart.

Jaså, säger Du det...

Läs texten och lyssna till originallåten här


Här är en bild från skogen här nära. Jag fick en otroligt konstig känsla i kroppen
när jag gick här, kan inte förklara den riktigt men de rös till i huvudet


Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Brrr tror du var på samma ställe jag menade förut,där både jag och sambon fick en obehagskänsla

2009-07-15 @ 08:31:04
URL: http://www.vanillapuman.com
Postat av: AnnSofie

Nä är det vid Örnäset så är det ej samma ställe,mitt ligger mot lövskär,där kvinnan som försvann i april började sin färd...hmmm

2009-07-15 @ 08:32:31
URL: http://www.vanillapuman.com
Postat av: teemu

tror de här är ännu jävligare...

de är ju från person till person...

2009-07-15 @ 10:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0