090703 Pajala Marknad

Ja då har man iallafall kommit fram.
Jag cyklade 160 km igår, sen kom janne och hämtade mig.
Dom 120 km gick hur bra som helst men efter de kände jag mig helt slut. För det första så blåste det mot vind hela tiden, ibland kändes de som att man stod stilla på ett ställe. Man hade väldigt ömmt i nacke och ansikte.
Jag tror att man nmåste dela upp en sån lång resa när de är första gången. Annars var det kul som fan bara orken hade tyckt lika ;) Nu är man iallafall en neger på armarna.

Sitter här hos janne på han laptop och bloggar.
Han bor i själva byn så man ser när folk kommer till marknaden.

Snart blir det systemet och sen är de bara att börja hälla i sig :D

På åter seende...

Uppdatering
Sitter och läser i tornedelasbladet (finns på nätet att läsa)
Där står det under marknads programmet att året uggla ska koras. alltså vuoden pöllö.
Pöllö betyder uggla. Men ordet pöllö används som knäppskalle i finland...den utmärkelsen hade inte jag vela ha :D

Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Du måste juh uppdatera med lite bilder om du kan=)

2009-07-05 @ 13:50:46
URL: http://www.vanillapuman.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0