090821 Tack för inget

Iilta,

Ja jag är förbannad som fan.
Jag funderar på att gå ut ur facket i bara protest mot LAS reglerna som kommunal i Luleå har.

Jag har en fast anställning i Socialförvaltningen i Luleå med placering på Radiomastens Älderboende.
Min enhetschef har anställt mig och vill givetvis därför ha kvar mig på huset och de vill vissa i personalen också och visaa av kunderna men de är inte de som är saken. SAKEN är att om jag har en jobbar på ett ställe och så kommer det in någon som blir inkonv. och har mer dagar så måste den med mindre dagar flytta på sig, många tänker ju att ja visst ska de vara så...

Men det ska inte vara så.
Enligt mig och många andra så tycker vi att vi som jobbar och har fasta tjänster och gör ett bra arbete för våran lilla skit lön borde iallafall få jobba där man blivit anställd och dom som blir inkonv ska få ta lediga tjänster i Luleå kommun såna som är öpnna och lediga.

Nu har Luleå kommun stängt polen vilket innebär att den som blir inkonv. på de stället dom jobbade sin sista dag på får Hon/Han sin tjänst på. Hur i helvete har mitt eget fack kunna gå med på de här?

De här är ju jätte bra för dom som blir in konverterade i vissa fall...
Men jag tycker att vi ska ändå ha lite anställningstrygghet.

Det som är plus med detta är att jag har min fasta palcering på Radiomasten som jag är hemma på. Nu fixade jag själv min nya arbetsplats i Gammelstan där jag oxå trivs bra. Hade jag blivit placerad på ett nytt ställe i vissa fall så får kommunen göra som dom vill, ja då hade de blivit hus i helvete kan jag säga :-)

Så mina tankar är följande. Ska jag vara med i ett fack som ändå inte kan göra något för min del?
Jag fixar ändå allt själv och har aldrig fått någon hjälp av facket i Luleå. Det enda dom kan säga är "nu är de ju sånna här regler och vi kan ej göra så mycket"
Tillsammans är vi starka, i helvette heller...
De enda som är bra med facket är ju försäkringarna...
Äh...de tåls att fundera på de här...

HEJ HEJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0