090821 Män som hatar kvinnor

God natt,

Har precis kolla klart filmen "Män som hatar kvinnor"
Jag tyckte givetvis som dom flesta att filmen var otroligt bra.
Jag har läst boken tre gånger och kan därför den utantill, jag hade gärna vilja ha filmen till tre timmar lång, den var så bra så en halv timme till hade man alla gånger kunna se.

Skådespelarna gjorde ett kanon jobb. Jag hade framför mig en snyggare bild av Erika Berger men Lena Endre gör det bra som vanligt och en smalare och spinkigare bild av Lisbeth Sallander men Noomi gjorde ett kanon bra jobb men hon var för snygg HAHA :)
Micke Nyqvist gör som han alltid gör, ett jävla bra arbete...

Peter Haber tycker jag är Sveriges bästa skådespelare han gör alla karaktärer som han spelar otroligt briljant.
Och jag fick han på rätt plats som jag ville ha. Han som spelade Dragan han heter Michalis något, han var rätt man på rätt plats.
Kanske att jag hade vela ha en annan skådis på Henriks roll en som är mer hård, en som tar med plats, en som har mycket skinn på nästan, en ledar typ men man kan ej få allt :D




Hur som helst en tio poängar var detta.
Årets bästa Svenska film jag har sett.

Hyvää yötä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0