090819 Jobbsituation, Träningen?

Terve kaikki taasamaantallajaat,

Nu är det klart...
Det blir Gammelstads hemtjänst för min del :) Jag startar att jobba den 1.a September men kommer att gå in lite extra turer redan nästa måndag. Jag kommer att jobba i Stadsölaget där jag har jobba tidigare men även i byalaget som kör ut till byarna kring Gammelstan, men det ska nog också gå bra.
Så nu vet jag vad jag gör...

Jag är ledig till Fredag då jag börjar att jobba 15.45 och idag är det bara Onsdag. Funderar på att om man skulle dra till Ormberget igen :) Kanske drar dit för att träna eller bara för att fota. Det finns mycket att upptäcka på de där berget.

Vad är det som är så kul med backträning?

Ja de kan man fråga sig när man kollar upp på en backe...
Men de är så jävla skönt att springa uppför, man är helt slut i benen och pulsen slår på det högsta, man orkar inge mer men ändå så springer man. Det är som en drog :)
Men man måste ta sig vilo dagar också. Backträning tar mycket stryk på benen och knäna men helvete vad skön känsla de är, helst första gången dagen efter när man vaknar och försöker att förstå vad de är för fel på benen :D
Alla som inte har prova på detta, ut i backen ;)
Varje gång jag kör backintervall så har jag som mål att öka annars är det ingen idé att springa där.
Till nästa sommar efter skidåkning och skridskoträning efter vintern som jag har som funderingar att göra så ska jag ge mig upp mot Måttsundsbacken, där brukar bland annat LHF köra sina träningspass men inte bara dom, många som är där och motionerar och cyklar uppför men även åker skidor på vintern som är huvudsyftet med backarna :)

En bild jag tog på Ormberget för två kvällar sedan
The is no easy way out...


Och hur går det med sovrummet då?
Jag väntar fortfarande på att LKB ska komma och lägga golvet.
Har måla lite dörrar där inne som jag ska spackla på lite men har ej något intresse just nu för de.
Men det kommer :D

Nu ska jag äta lite middag och jävligt nyttigt :D
Sen ska jag kolla på Greys Anatomy säsong 3 Episode 11 och dricka en massa kaffe och sen fundera på kvällens sysslor.

Hur bra är kaffe när man tränar?
Ska berätta de jag vet.
Kaffe som innehåller koffein som alla människor som kan balansera på jorden vet om de.
Koffeinet är väldigt bra före löpning, cykling osv pga att det ger en energikick och man blir pigg av det.
Men kaffe efter träning?
Har läst att det finns studier som gjorts på kaffe och smärta efter träning. Om man dricker två koppar kaffe innan träning så reduserar det med 50% mot muskelsmärta. Testet hade gjort en timme innan träning och gav resultat så kaffe är både gott och jävligt bra...

Heippa



Kommentarer
Postat av: Janne

Jag har skidor o pjäxor till salu:) du får dem billigt;)

2009-08-20 @ 14:41:14
Postat av: Teemu

hur mkt?

2009-08-20 @ 17:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0