090818 Spenatorm

God kväll,

Idag har jag haft en ledig dag.

Har lagat Spenatsoppa med Ägg som blev otroligt god och nyttig.

Spenat innehåller mycket antioxidanter som där med innehåller bla A,C,E vitaminer och Q10
Spenat innehåller B6 vitaminer som innehåller folsyra som är bra för tillväxt och är en bra för blodet och röda blodkropparna. Folsyra stimulerar produktionen av mjölk hos gravida kvinnor, har även en bra inverkan på fostret och har en gynnsam inverkan på huden OSV.

Sen har jag varit och sprungit Ormbergsbacken med Anton.
Vi körde 80 meters intervaller sen körde vi sista till toppen men helvete vad slut man var. Hade på mig pulsklockan och fick upp pulsen till toppen som är på 182 för mig, benen var som spagetti :)
Vi var ej ensam där, de var folk som gick runt med stavar och en kille som cyklade med mountenbike. Jag fick jävligt lust att inhandla en sån till nästa år. De här med alla träningsformer är otroligt intressant.

Nu ska jag kolla på den nya Wallander filmen som heter Tjuven.

On pohjantähden alla
Tää koti mulla mainen, Mä elämästä laulan, Sillä oonhan suomalainen.
Mä rakkaudesta laulan, On siinä mies ja nainen, Pohjantähden alla
Elää suomalainen


Moriens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0