090427 Luleå

Idag kan man säga att "Tili tulli Tili meni" vilket betyder "Lönen kom, lönen gick"

Imorgon har jag sista dagen på jobbet. Alltså i stadsölaget, vilket är grymt trist men tyvärr så kan man inte påverkar sånt själv :(
Men man behöver inte gå arbetslös iaf och de är ju ett plus :D Ska tillbaka till mitt gamla jobb på Radiomasten.
Men ärligt talat så är de fan mycket bättre och jobba i hemtjänsten enligt mig.

Men mig på en arbetsplats så vet man aldrig vad som händer och sker :D
De är inte alla hemtjänst grupper som hamnar med i Aftonbladet Haha

Under mina fyra månader på Hemtjänsten så har nog personalen gått upp några kilo :) gillar och ta med fika till jobbet.
Jag hoppas att jag får komma tillbaka till hösten så dom inte blir för smala ;)



Vill sparka på Luleås kommunal.
Visst gör dom många bra saker som att vi slipper att jobba för en krona i timmen.
Men den nya lagen om inkonverteringsregeln, hur i helvete har dom gått med på de?

De är så att om en person har jobbat på en arbetsplats och så kommer de in någon som är övertalig eller blir inkon. på det stället, så blir den personen automatiskt placerad där. Och dom som har jobba där en längre tid men råkar ha mindre dagar måste flytta på sig och blir placerad på något ställe i kommunen.

Jag tycker inte att de gynnar kunderna för fem öre.

De är endast bra för personen som får tjänsten där.

Jag själv tycker att de ska vara helt tvärtom. Att dom som blir inkon. får ta plats om de finns platser att ta. Om inte så får dom ta och jobba på viken som finns runt i kommunen. Och inte ta andras fasta jobb. Cheferna borde få ha mer inflytande och bestämma sin egen personal.

Det har hänt mig. Denna gången hamnade jag på ett jävla bra ställe men vad väntas nu till hösten när man blir övertlig igen?

Nej fyfan det är mer minus än plus.

Jaja kanske inget och grubbla på. Man får se om de blir hus i helvete till hösten eller om jag får som jag vill.
Det återstår att se.

En timme kvar till hockeyn...fan vad kul...
Kommer mer inlägg efter matchen kan jag lova för om något sätter igång mig så är det hockey.

Puss på ljumsken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0